Başörtülü yarı çıplaklar

Eteğini başına örtenler

Etraf başörtülü yarı çıplaklardan geçilmiyor.

Tesettürle başkaları değil ama başörtülüler fena halde dalga geçmekte.

Arkadaş zor geliyorsa çıkar kafandaki örtüyü.

Sana zorla taktıran mı var?

Bir salaşlık, bir derbederlik.

Sanki kafasındaki iki kılı kapatınca hatun kişi, bütün vazifelerini tamamlamış gibi vücudunu orta yere saçıveriyor.

Acaba Müslüman kadının sadece saçı kıymetli, en mahrem vücut azaları çok mu değersiz diye düşünmekte insanlar. Göbekler, göğüsler, kalçalar orta yerde.

Kadıncağız adeta amazon gibi sokağa fırlamış.

Önceki gün ziyaretime gelen üç bayan yazarla oturup konuştuk. Örtülerini bayağı modernleştirmişlerdi. Belli ki bana akıl vermeye gelmişlerdi. “Biz de zamanında bu tesettürü amma abartmışız” deyince bayağı şaşırdım. Arkadaşlarım iyi eğitimli ve sevilen kalem sahipleri idi ama değil pardösü, ceket bile giymeyerek incecik elbiselerle ne büyük devrim yaptıklarını anlatmaya uğramışlardı.

En baştakilerdeki bozulma bütün toplumu etkilemekte. VIP kadınlardan başlayan bir dezenformasyon.

“Özür dileriz cumhurbaşkanlığı sitesinde hanımefendinin bir düğünde çekilmiş resmi çıkmış, düzelteceğiz”.

“E evladımın düğününde bile, şöyle etrafa endamlı bir kadın nasıl olurmuş göstermeyeyim mi? Hem bizi zevksizlikle, demodelikle suçlayan laiklere biraz zarafet dersi vermeyelim mi?” iyi niyetinizi yüzünüzden okuyorum da.

Düğünlere katılan binlerce erkeğin meraklı bakışlarını bir kalemde yok saymanız da size ilahi bir artı getiriyor mu acaba?

Ya da dinin şöyle bir kuralı mı var? Düğünlere katılan erkekler namahrem sayılmaz. Zaruret miktarıdır. Gecelik gibi elbiselerle göbeği göğsü etrafa dağıtıp salon sahibeliği yapmanız da bir mahzurat yok mudur?

Büyük başlarımız böyle yapınca; halk çocukları da nereden bulsunlar cici salonları, şık avizeleri, pahalı kostümleri; onlar da sokaklarda soyunmaya başladılar.

Tamam, bizim kızlar yeni örtünüyor biraz hoşgörü de, altmış yaşındaki büyük hanımlarda da mendil kadar başa yapışan örtüler ve göbek göğüs hatları olabildiğince belli eden dar kostümler.

Acaba Müslüman modacılar ellerindeki makasın hakkını nasıl verecekler? Pardösü değil de atletizm mayosu biçiyorlar sanki. Bütün vücut azaları ortada.

Tanıdığım pek çok başı açık laik bayan; bizim başı örtülü pek çok kadınımızdan daha kapalı giyinmekteler. Yaz sıcağında diz altı eteği üzerine ceketini ya da hırkasını giymeden dışarı çıkmayan, neneden atadan görgülü, terbiyeli çok insan tanıyorum.

Lakin bizim cephede bir amazonluk, bir yarı çıplaklık almış başını gidiyor. Arkadaşlar zor geliyorsa takmayıverirsiniz şu örtüyü olur biter.

Ama Rabbimizin Müslüman kadınlara hediye ettiği tesettür tacını, toza kire bulayıp ayağa düşürmeyin lütfen.

Allah sonumuzu hayreyleye ama durum hiç iç açıcı değil. Aşağılık kompleksleri ile acınacak durumdayız.

Hem bu konuda sadece kadını suçlamam da yersiz.

En büyük suçlu insanın erkek cinsi yine.

Geçen gün baktım anlı şanlı delikanlı, kolundaki eşi yarı çıplak. Dapdar bir pantolon, neredeyse bağırsaklarının başlangıç ve bitiş yeri ortada. Üzerinde uzun bir ceket yok. Derisine yapışmış bir mini bluz. Ve bu trajik tabloya arsızca bir de baş bağlamış. Bu görüntüyü veren kadından çok erkeğe baktım. Acaba oğlan kör mü diye. Aval aval ağzını açmış etrafı seyreden delikanlı, yanındaki kadının yarı çıplaklığını göremeyecek kadar aptaldı.

Tesettürün bozulmasında en büyük suçlu erkekler.

Onlar açık bayanlara, televizyonun edepsiz çıplaklarına hayranlıkla bakarken, hanımları da; o aptal beylerini ellerinde tutabilmek için açılma yarışına girdiler. Bizim pek çok kadınımız niçin kapanmıyor sanıyorsunuz, ya da böyle yarı çıplak dolaşıyor derseniz; kocaları yüzlerine bakmaz diye.

Rabbimiz setr olma hususunda cümlemizin kalbine güzel ilhamlar versin.

Mine Alpay GÜN

29 Yanıt to “Başörtülü yarı çıplaklar”

  1. Admin-Murat Says:

    Bu yazı bana bir köşe yazarımızın yazısı gibi geldi ama….

    Bu yazarıda bu bolg’a bu yazıyı buraya taşıyan feminist düşünceleri kınıyorum. Kızlar erkek düşmanı olmayın. Doğanın kanunu erkeklere ihtiyacınız var. Düşünmeyin ki sadece erkekler bir kız olmadan yapamazlar. Kızlarda yanlarında bulunacak erkeklere ihtiyaçları var sonuç olarak erkekleri suçlamak ve feminist geçinmek yerine erkeklerin değerini bilin….

    Sevgiler
    Murat KAYABAŞ

    • ‘Admin Murat’a, ben bu yazıda bir erkek düşmanlığı göremedim.
      Sadece, başörtüsü taktığı halde örtünmenin manasına uygun giyinmeyen kızları eleştiriyor. Dediklerine uyan çok kadın var…

  2. aynı yazı sizin de dikkatinizi çekmiş. şurda biraz bir şeyler karaladım. sizin “dokundurmalar” kategorisiyle neyi, neye, niçin dokundurduğunuza da bir cevap olur sanırım ordaki yorumlar:

  3. Selam ile.
    Murat Bey kardeşim bu bloğun sahibi “Hazan Mevsimi (Nihat TOPCU)” sizin önyargınızla ifade buyurduğunuz gibi feminist değildir. Kendisini tüm tanımları ayaklarının altında çiğneyerek “MÜSLÜMAN” kimliği ile ifade eder.

    Ayrıca sanırım yine okumadan yorum yapmışsınız. Eğer en alta kadar inmiş olsaydınız YAZARın ADINI verdiğimi görmüş olurdunuz!

    Beğendiğim paylaşımları sergilemekte sakınca görmüyorum.

    Ayrıca yazıda ERKEK DÜŞMANLIĞI izlenimi sanırım en son alınabilecek izlenimdir.!

  4. Reyhan Yonat Says:

    Merhaba Hazan Mevsimi. Çok isabetli bir makale olmuş, Mine Hanımı buradan kutluyorum. Size de bu yazıya yer verdiğiniz için çok teşekkürlerimi sunuyorum. Haklı ama yazar. Çoğu insanın dile getirmekte zorlandığı ayrıntılara dikkat çekmiş. Magazin malzemesi olmamak gerekir bu gibi hassas bir konuda. inancını yaşamaya niyetli ve bir sorumluluğu “örnek olma sorumluluğunu” yüklenmiş insanlar daha dikkatli davranmalı….diye düşünüyorum.
    Saygılar…

  5. Rabbi’m hak tesettür muhabbeti ihsan eylesin inşaAllah..

  6. Özen Kömürcü Says:

    ilk önce bu konuya değindiğiniz için teşekkür ederiz.her insan istediği şekilde değil islamın istediği şekilde giyinmesi lazım.yoksa yaşadığımız inanç islam olmaktan çıkmış olur. İnsanların hoşnutluğunu değil Allah’ın (c.c.) rızasını almak ve peygamberimizin (s.a.v.) sünnetlerini uygulamak gerekir.

  7. İnandığın gibi yaşa Yada yaşadığın gibi inan.
    Ben İnandığım gibi yaşayamıyorsam İnanın yaşadığım gibi inanmaya başlarım.

    Erkekler için büyük sorumluluk Çoban olmak !
    Amma İnsanın en büyük özelliği düşünebilmesidir. İnsanlar sadece erkeklerden oluşmuyor. Bayanlarımızında Erkeğinin derdine düşüp hata yapacağına Dininin peşine düşüp doğrusunu erkeğine anlatmalı. Anlatamıyorsa uygulamalıdır. Evlilik dinin Yarısı ise yarım elmalar birbirini muhakkak tamamlamalıdır.

    Yazar güzel noktaya değinmiş! ama kim dinlerki onu! 🙂 Değişim başladı bir kere En büyükten en küçüğe kadar. Dibe vurana kadar da devam eder edepsizlik. Vaktimiz olursa dünya mekanında çok ta güzel günler görmeyeceğiz…
    Allah cc Evinin içinde güzelleşip ahulaşan dışarı çıktığı zamanda kale gibi sapa sağlam dinini ve edebini koruyan eşler nasip etsin erkeklerimize, Bayanlarımızada akıllı ve dirayetli kocalar nasip etsin. (amin)

  8. hayır murad eden dualarınıza “amin” diyorum.

  9. X aşkın Says:

    abi o resim ne eyle 🙂

  10. yabancı değil merak etme!
    Tanıdık!
    Şu bizim google’den 🙂

  11. Abdürrezzak KUL Says:

    TEBRİKLER NİHAT, Çoktandır görüşemiyoruz, sitedeki bu makale, en büyük dertlerimden birine işaret etmiş. Yazının teferruatlarına takılıp, yorumlara girmiyorum, ancak; Günümüz Müslümanlarının önemli bir kaybı, İÇİNDE BULUNDUĞU ŞARTLARA GÖRE İNANCINI, ve YAŞANTISINI DEĞİŞTİREBİLMESİDİR. OYSA OLMASI GEREKEN; İNANCINA GÖRE BULUNDUĞU ŞARTLARI DEĞİŞTİRME YOLUNDA, ALLAHIN KENDİSİNE VERDİĞİ BÜTÜN NİMETLERİ, ( CANI DA DAHİL ) KULLANARAK BU YOLDA HAYATINI BİTİRMEK OLMALIDIR.
    –Canım bu zamanda faizsiz ekonomi olmuyor…
    –Efendim Kadınlarımız hayatın içinde olmalı, Medeni bir şekilde giyinmeli?!??
    –Başörtüsü teferruattır, Kızlarımız okumak için açılabilir.( Haşa )
    –AAA! siz yılbaşı gecesinde de içmiyormusunuz?
    –Canım, Piyango, Toto, Loto, Vs.Kumar olur mu ? Hem bunları devlet yapıyor
    –Şarap fabrikası ve Genelev açılışında Besmeleler, Kurban kesmeler.
    –Genel ev Patroniçelerinin vergi rekortmenliği..
    ve daha sayamadığım nice çarpıklıklarla şoklarla milletimiz, şaşkına çevirilerek, Reklamlarla, Medyayla, gerçek eğitimden mahrumiyetlerle özünden, İnancından, tarihinden, uzaklaştırılarak, Teknoloji ve para gücüyle insanlığı sömürerek, zulmederek, katlederek ancak ayakta durabilen MEDENİYETSİZ VAHŞİ BATIYI Ulaşılması gereken bir seviye olarak sunmakta ve kabul ettirmedeler. Oysa Akifin dediği gibi, Medeniyyet dediğin tek dişi kamış canavar, N.Fazılın dediği gibi, Bu vahşi batı SEVİYESİZ BİLE DEĞİL, ANCAK, Ç U K U R Olarak vasıflanabilir.
    RABBİM MİLLETİMİZİ NARKOZDAN, UYUTULUP, UYUŞTURULARAK KÖLELEŞTİRİLMEKTEN KURTARSIN. BİZLERE DE BU YOLDA GAYRETİMİZİ, İHLASIMIZI, FEDAKARLIĞIMIZI ARTTIRMAYI NASİP ETSİN. A a a a m i i i n..

  12. Selam ile.
    Değerli Hocam, sizin gibi değerli ve emektar bir dava büyüğünü bloğumda görmek beni son derece mutlu etti.

    İfade buyurduğunuz hususlarda elbet farklı düşünmüyorum.
    Dertlerimiz aynı. Yıllardır verdiğimiz mücadele de ‘dertli’ sinelerin mücadelesi.

    Ufkumuzu aydınlatacak KUL’ların sayısının artması temennimdir.
    Selam ve dula ile.

  13. selamun aleykum abicim nasilsiniz insallah iyisinizdir simdiden bayraminiz mubarek olsun evet haklisiniz hemde cok haklisiniz ama bence dinini bilemeyenler bu yazillari okumamali cunku biz muslumanlar icin cok kotu bi imaf onun icin baska seyler koysan daha iyi olur hakini hellal et musluman kardesin saime frnsadan

  14. Sevgili Abim…
    Beni için için kemiren bu konuyu daha yeni görüyorum… Eline Sağlık yazanların ve bunu bize ulaştıranların..
    buna bir yol bulmak lazım.

  15. İsmet Özel Derki: türkiyede 1980lere kadar cumhuriyetten sonraki rejim tartışmalarında varılan sonuç sosyalizmdi ve sosyalistler sosyalist rejimi getirmek için ellerinden geleni yaptılar; bu sorunun cevabı 1980 sonrasında islam olarak değişti, lakin islamcılar islam rejimini nasıl getiririzden çok gelecek islam rejiminde biz nasıl yer buluruzun sevdasına düştüler…
    gelinen sonuç ortada : Başörtülü çıplaklar
    rabbim sonumuzu hayreyleye

  16. gerçkten çok önemli bir noktaya değinmişsinz.bende çok rahatdızım bu konudan.bunnla ilgil bir şey anlatmak istiyorum.annemin terziine gittim uzun ve biraz bol bir tunik diktirmek için.daha rahat olrum düşünesiyle.gittim.bir hafta sonra aldım.istediğm gibi olmuştu bol ve dizlerime kadar geliodu fakat tuniğin ön kısmının düğmeleri çok yukarıda kaldığı için beni daha fazla rahatsız etti.en sonunda anneme söyledim bunu düzelttirmek istiyorum diye .oda aradı terziyi kızım tekrar geleçk düzelttirmek için demiş.terzinin verdiği cevap çok ilginç,ben onu genç kız diye çok kapatmadım,öyle yaptım.bu cevabı duyunca şaşrımadım desem yalan olur,genç kız örtünür ama bi taraftana ne kadar açsa kardır düşünçesini bırakın artıkkkkkkkkkk..ve bişeyi öğrendim,kadınınen güzel zineti örtüsüüüüymüş mğer,ve kadın örtündükçe güzelleşir ve özelleşirmiş meğer………..

  17. çok güzel bi yazi olmuş.tesettür kawrami aldi başini gidiyor.millet başörtüsünü yakıyor ama rezil rezil dolaşiyor ortada.bu durumdan nasibini alan yine biz kapali bayanlar oluyoruz.all kapaliya bak die yorum getiriolar.elimizden geldiğince uyaralim inş.bilinçlemdirelim.bitsin bu özentilik.

  18. bravo ya sanki kafasındaki saçı kapatınca noluyo bunu anlamış değilim kapalıyım diyolar bizden sizden daha açık giyiniyolar nerdeyse çıplak yani biz onlardan daha namusluyuz birde kafasını kapatan namuslu diyolar :S

  19. cerence, Says:

    insanların yürekleri kapalı olsun ve dilleri kapalı olsun öncelikle,daha sonra ise fiziksel olarak kapalı olsun..tesettür olayı bir bayana en güzel yakışacak olan şeydir..düşünün kendinizi koruyorsunuz ve sadece size helal olana açıyorsunuz..ne güzel koruyor islam bayanlarımızı değil mi..ama etrafıma bakınca renkli renkli baş örtülerinin,tamamen vücut hatlarını belli eden giysilerin hanımlarımızın üzerlerinde olduğunu görüp üzülüyorum..islamda kapanmanın sebebi,kişinin hem kendisini korumasıdır hem de diğer cinsin ahiretini korumaktır..yani karşı cinsin de size bakıp tahrik olmasını engellemek yani nefisleri korumaktır..fakat moderlik adı altında kapanıp tesettüre giren gençlerimiz,kapanmalarının sebebini unutuyorlar…

    barlara artık kapalılarda geliyor gibi yazılar ilişiyor gözüme..bence o kapalılar gerçekten kapalı değiller,haklarına girmek istemiyorum ama,belki de öyle barlara gelen şahıslar pis işlerde çalıştıkları için tanınmamak adına türbanı,tesettürü kendilerine siper ediyorlardır..yazıklar olsun böylelerine de..sevgi ve saygıyla..

  20. Bu yazıyı yazan arkadaşımızın (mine Gün) hanım’ın başının kapalı olup olmadığını merak ediyorum?…
    Her kimse, ne olur olsun. suizan etmek bize düşmez. her başını kapatanda müslüman olmaz.müslümanlık insanın içindedir, dışta aranmaz..

  21. adsız Says:

    ya böle eletiri görmedim luten yaptıları benzetmeleri bir daa usunlar.lten

  22. bu yazıyı çaldım.

  23. korlukar Says:

    ben de çalıntısına yorum yaptım.

  24. ellerinize sağlık çok güzel birkonuya deginmişsiniz ama bunu anlayacak erkekler ve kadınlarımız pekdeikkate alan yok ALLAH sonumuzu hayır etsin

  25. Ben bu yazıyı sonuna kadar okudum.Sanki duygularımı ben paylaşmışım gibi.Yazıda gereğince kapanan hiçbir bayana laf uzatılmamış.Tebrik ediyorum.Ben bir erkek olara,saçı açık dar pantolon giyen bayanlara bakarım ama dikkatlice bakmam.eğer yürüyüşünde falan bir anormallik yoksa,ama başı şişhane altı tophane olan o bayanlar beni daha tahrik ediyor.O tiplerin amaçları zaten o.dikkat çekmek,dikkatleri üzerlerine toplamak.Onların yüzünden gerçekten ve samimi şekilde örtünen bayanlar çok zarar görüyor.Bu demek değildirki ben başörtüsüne karşıyım,asla;sadece yanlış kullımasına karşıyım.tıpkı yazıyı yazan arkadaş gibi.

  26. birgariphayat Says:

    Fotoğrafları da uygun seçemez miyiz sayın blog sahibi? Bu fotograf bu yazıya uymamiş bence.

  27. Çok önce yazılmış bu yazıyı bugün Âlâ dergisi vesilesiyle okudum.
    Önceleri başörtüsünü Müslüman bir kadının simgesi olarak düşünürdüm. Daha sonraları düşündükçe aslında bunu bize bilinçli olarak aşıladıklarını farkettim. Üniversitelerde başörtü sorunu, kamusal alanda başörtü sorunu bizi bugüne getirdi. Başörtüyle ilgili bu yasaklar ve başörtüsüne yönelik negatif ayrıcalık insanımızın gözünde tesettürü ve Müslüman hanımın giyiminin sadece başına bağladığı bir bez parçasından ibaret olduğu izlenimi uyandırdı. Başörtülü olmak tesettürlü olmak anlamına gelmeye başladı.

    Aslında bunlar tesettürle ilgili ayetleri ve hadisleri anlamadan sadece bu ayetleri kendi taktıkları başörtüsünün delili niteliğinde bakmaktan ileri gelmektedir. Bu toplumumuzun genel sorunu, ayetleri bize nasıl davranmamız gerektiğini bildiren değil de davranışlarımızın dayanağı olarak bakıyoruz. Başörtüsü takmakla tesettürün tam olduğunu düşünenler Nur suresindeki başörtüsüyle ilgili ayette, “Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar” kısmını hiç dikkate almıyorlar galiba. Dikkat çekmek için ayakları yere vurmak bile yasaklanmışken, bütün vücut hatları belli olacak şekilde, kokusu 3 metreden duyulan renkli renkli giyinerek insanların dikkatini çekmek nasıl tesettür olur.

  28. Necati Seyda Umurca Says:

    İster ağlayın ister sızlayın ister dizinizi dövün ister başınızı duvarlara vura vura patlatın. İman hakikatleri bir tarafa itilip müslümanın en büyük ve gaye-i yeganesi siyasetmiş gibi iktidarda kalma uğruna her şeyi yapan bu zihniyet iktidarda kaldığı sürece biz daha çok hayasızlıklar, yozlaşmışlıklar görürüz. Bu iktidar başta kaldığı her gün, DİNDAR lar (özellikle dindar çevrelerin yeni gelen nesilleri) dahada bozulacak, kısacası dahada dünyevileşecekler. Korkarım ki bu anlaşıldığında, YANDAŞ DİNDAR lar kafalarını duvarlara vura vura patlatmaktan kendilerini alamayacaklar. Bir kez nesillerin içine etmiş oldukları için telafiside ancak 10 yıllar belki 50-60 yıl alacak Allah istikametten ayırmasın. Dinin siyasete hiç bir ama hiç bir gerekçe ile alet edilemeyecek kadar ulvi hakikatlerinin olduğu 100 yıl önce büyük alimlerimiz tarafından söylenmiş. Gel gör ki buna rağmen dindarlar kendi kalelerini kendileri dinamitliyorlar. Allah akıl fikir verin.

Bir Cevap Yazın

