Başörtülü kızlar konsere giderse…

Eteğini Başına Geçirmiş Kızlar

Feshane’deki Sami Yusuf konserini elli bin kişi izlemiş. Ve izleyenlerin içerisinde çoğunluk başörtülü genç kızlarmış.

Konserin coşkusundan kendinden geçip yerinde duramayan türbanlı kızların bu durumu Can Ataklı’nın kafasına takılmış şaşkınlığını gizleyemeyen bir tonda soruyor: “Neden türbanlı kızlar hep eleştirdikleri hayat biçimini aynen yaşamak için adeta yarışıyor?”

Türbanlı genç kızların nasıl bir psikolojik baskı altında olduğunu artık siz hesap edin. Akıp giden doğal hayatın dışında olmak ayrı bir yadırgama konusu, içinde olmak apayrı bir kınanma konusu.

Çocuk olmanın ve genç olmanın renk ve esintileri din ve dünya görüşleriyle öyle kolay kolay değişmez.

Başı kapamak bir genç kız için duyargalarını dünyanın ses, ahenk ve görüntüsüne kapaması değildir.

Hangi mahalle ya da toplumsal katmana ait olursa olsun, bütün çocuklar ve gençler müşterek gelişme seyrine sahiptirler. Ne kadar mütedeyyin ailelerde yetişseler ve ne kadar dini duyarlıkta eğitim alsalar bile her çocuğun çocukluğu her gencin gençliği vardır.

Etkileşim alanları büyük ölçekte ortak olduğu gibi çamaşırları da aynı rüzgârlarla kurumaktadır

Dini eğitim almış olmak, İslami ortamda yaşıyor olmak, erkek ya da kız için ergenlik çağının sorunlarını ortadan kaldırmaz; çatışmaları ve kırılmaları hiç olmamış ve yaşanmamış hükmüne indirgemez.

Türbanlı- türbansız kızların belli bir dönemde ortaya koydukları refleksler makul bir zaman sonra iradeli davranışlar haline gelir. Tabi ikna odaları ya da kolluk güçleri rahat bırakırsa.

Hüseyin AKIN

25 Yanıt to “Başörtülü kızlar konsere giderse…”

  1. Saçları kapatmaktan başka işe yaramadığı düşünülen başörtüsü…!

  2. hic cvp bile vermek istemiyom basortulu diyyeee artik ………. olmaz ama yapmayin be

  3. başörtülüyüm Says:

    başörtülüyüm we bunula gurru duyuyorum siz kendinize bakn bu boş dünyada khroluyorsunuz artık açın gözerinizi KIYAMET yakın uyanın ALLAH aşkına uyanın boş boş yaşamayın artık

  4. Hanımefendi, yazıyı okumadan yorum yapanlar grubuna sizde dahil olmuşsunuz!
    Tebrik ederim.
    Başlıkla tahrik olmak nasıl bir duygu acaba?
    Halbuki burada sizin gurur duyduğunuzu ifade ettiğiniz BAŞÖRTÜSÜ için bir dertlenme var.
    Bir yakınma var.
    Neyse, zaten anlamak için okumuş oslaydınız, anlamak isteseydiniz yukarıdaki yorumu yapmazdınız.
    Sloganların etkisinden kurtulmanız temennimdir.
    (NOT: Başörtüsü mücadelesinde İffetli hanımlara olan desteği sebebiyle içeri girmiş birisi yazıyor bu satırları)

    Selametle…

    • ensevgili Says:

      hazan mevsimi başörtülü kardeşim okumuş ve senin gibilerede çok güzel bir cevap vermiş.zoruna giden ne onu anlamadım.artı sami yusufun konserinde söylediklerinin hepsi rabbine duyduğu aşk sevgi islamın güzellikleri ile kalplerde büyük bir aşkı hissettirmeye yönelik.burda kendinden geçen kardeşlerimiz bir rak konserinde değil bir pop sanatçısı yok orda.samimi ve içden bir bağlılık söz konusu.onların kendinden geçmeleri rabblerine karşı yapılan böyle anlamlı, takdire şayan işlerde sevgilerinin artmasıdır.can ataklı bence artık insanlardan nefret etmesin yaratılanı sevsin yaratandan ötürü.rabbim bu şahsa hidayet versin inşallah.

  5. (NOT: Başörtüsü mücadelesinde İffetli hanımlara olan desteği sebebiyle içeri girmiş birisi yazıyor bu satırları)bunu söyleyen bir insan mü’min kardeşini bu şekilde rencide etmemeli diye düşünüyorum.kardeşimiz sloganlara takılmamış bir mesaj vermek istemiş söylenenlere yüzeysel bakmamalıyız.ayrıca yazınızı okudum bu konuda haklısınız.herkesin atlatması gereken kritik durumlar oluyor.fakat bu bazı kesimler tarafından genelleme yapılıp bütün tesettürlülere (farkında olmadan islamiyete )olumsuz düşüncelerle yaklaşılıyor.Tesettürlülere dünyalı değilmiş muamelesi yapılıyor ve aslında bilmek istemiyorlarmı anlamıyorum o insanlarda onlarla aynı dünyada yaşıyor aynı,aynı havayı soluyorlar.Bu vatanda bu tür ayrımlar yapılırsa birlik beraberlik sağlanmazsa,kendi içimizde kaoslar yaşanırsa biz nasıl medeni bir devlet olacağız?Bu devleti yönetenler tesettürlülerinde devletini yönetmiyorlarmı?böyle bir ayrımı aklım almıyot ve yüreğim parçalanıyor.BİZİ YÖNETEN İNSANLAR BİZE NEDEN DÜŞMAN!

  6. selçuk Says:

    şu yazdıklarıma biri mantıklı bi cevap versin itiklal marşımızın şairi mehmet akif ersoy bunu hepimiz biliyoruz ve saygı duyuyoruzülkemizdeki baş örtüsü sorunu işin içinden
    çıkılmayacak dereceye geldi ve baş örtüsü takanlar meden,iyetten haberleri yok diiyliyor peki mademki m.akif ersoy gibi bi rnilli şaiirimiz var neden kimseakifin bu sözünü düşünmüyor.’medeniyetse açmak bedeni hayvanlar insanlardan daha medeni’bu zamnda baş örtüsü takan medeniyetsiz peki açık gezenler ne acaba bu yazıma mantıklı bi cevabı olan e.mail atsın
    bucan_seninle_canan@

  7. Ömer Yeşilkaya Says:

    Hüseyin AKIN bariz bir şekilde başörtülülerin yaşam tarzından yakınmış…Bir kısım başörtülünün…
    Yaşadığı gibi inanan bir gençlik…
    İffet sancaktarlığından ziyade modacı görünümü veren manken başörtülüler…Eteğini başına geçirmiş,bir tarafı Mekke, bir tarafı Paris’i andıran çıplak örtülüler…ALLAH için iman ediniz bir daha şehadet getiriniz !

  8. MEDENİ Says:

    başörtülü kızlar konserde kendilerinden geçmiş banane napimm … bilmem şunu denizde bikinili gördüm banane… başörtülü kız sevgilisyle sanane…
    yahu sizene
    TÜRKİYE DEMOKRATİK BİR ÜLKE DEĞİLMİ ??
    BAŞÖRTÜSÜ TAKSINLAR KARA ÇARŞAF GİYSİNLER
    ŞORT GİYENLERE ASKILI GİYENLERE BİŞİ DİYOZMU KAPALILAR ONLARA BİŞİ DİOMU KAPALILARDA ONLARIN ÖYLE GİYİNMESİNİ İSTEMİO ONLARDA BİŞİ DİOMU
    BENİM ANAMIN NENEMİN BAŞINA TAKTIĞI BAŞÖRTÜSÜ MİLLETİN AĞZINDA
    SİZENE KARDEŞİM SİZENE TÜRKİYEDE BAŞKA DER YOKMU YOKMU HEE
    KOMŞUN AÇ GEZİO BUNU DÜŞÜN BUNU
    YETER ARTIK NERE BAKSAM AYNI ŞEYLER

    • çoq doqru konştun brawo;)

    • süper konuşmuşsun kardeş ya helal :)sizen yaaa tek dert bu mu :)bende başörtülüyüm karşıyomuyuz biz mini eteklige sokakta agız agıza olanlara sizde bizlere başörtülü kardeşlerime karışmayınn sonuçta burası demokratik bi ülke deil mi o zmana herkes kendi,ne baksınn

  9. sümeyye Says:

    sizen kardeşim sizi ne ilgilendiriyo isteyen istediğini yapar.. kapalı kızlar açıklara karışıyomuki siz onlara karışıyosunuz..bide medeni bir ülkede yaşıyomuşuz(sözde)..başörtülü bayanlara demediğiniz kalmadı utanın beee

  10. Sümeyye kardeşimizin medeni bir ülkede yoruma açık bir metine eklediği yorum ÇOK MEDENİ olmuş!…

    “Üslub-u beyan, ayn-i ile insandır” diye cümle dizen atalarımız ne güzel konuşmuşlar.

    Açıklar zaten açık. Yani bir tercih belirlemişler. Bu tercihe söyleyecek bir sözümüz yok. Kapalı olanların tercihleri Kur’an Sünnet ve Fıkıh çerçevesinde tartışma konusuna girmektedir.

    Yani tesettürün mahiyetini Kur’an Sünnet ve Fukaha çok güzel bir yorum ile açıklamışken, tesettür görüntüsü altında sergilenen pespayeliğe bir eleştiridir, yukarıda hazm etmekte zorlandığınız makale.

    Dışarıda olanlara sözümüz yok. İçeride ise aynı havayı teneffüs ettiğimiz kişiler, içerisinin nizamnamesine riayet etmek durumundadırlar.

    İslam demekle içerisine TESLİM omak mantalitesi ile girdiğimiz bir dairenin kurlalarını nefsi arzularımıza göre laçkalaştırma lüksüne sahip değiliz.

  11. ya isteyen istediğini gyer çıkarır soyunur sevişir sevişmez elleşir koklaşır ya kimi rahatsız ediyo bunlar herkes özgür isteyen istediğini başkalarını rahatsız etmeden bi köşede yapar yani nie polemik yapıonuz

  12. böyle bi çağda medeni!!! insanların başörtülü kızlara böyle yorumlar yapması yadırganamaz belki başörtülü kardeşlerim “bizim de yaşamaya hakkımız var bizim de eğlenmeye ihtiyacımız var” diye düşünebilirler çünkü özgür!! bir ülkede yaşıyoruz fakat başörtülü kardeşlerim biz bu başörtüsünü hangi bilinçle örttüğümüzü bilmezsek daha çokk başımız ağrır böyle insanların bu tip yorumlar yapmasına izin vermemeliyiz biz onlara böyle ortamlar hazırlarsak kendi silahımızı onların eline bizat kendimiz vermiş oluruz

    • juhanyq Says:

      tabi ki onların da eğlen meye hakkı vardır ama bubnun da meşru ölçüler dairesi çinde isti’mal edilmesi gerekirrr

  13. burası demokratik bir ülke değil işlerine geldiğinde sadece adı demokratik olan bi ülke

  14. juhanyq Says:

    ah ah başı kapalı (o daa şüpheli) vücudu açık kızlar vallahi kıyamete az kaldı…

  15. mehmet_er61 Says:

    arkadaşlar yukarıdan asağıya yazılarınızı okudum benim 7 göbek önceki nesilimde baş örtülüydü hala böyle ailemde tek başı acık sözlüm ama ailem bunu olumlu mantıklı hıc boyle bır sorun yokmus gıbı kabul ettıler yanı arkadaşlar insanları kılık kıyafetlerıyle yargılamayın bende sözlümün kapalı olmasını ısterdım ama o onun gorusu yasantısı eger bır bayragın altında aynı tapraklarda aynı toprak ıcın senın onun bunun benım dedemler atalarımız sırt sırta yan yana savastılarsa bu ülkede acıgında kapalınında dindarında inansızında carkaflınında bıkınılınında herkezın bır hakkı var ve bunu ozgürce yasaması lazım nıcın bası kapalı dıye yargılıyorsunuz tenını secını sana gostermedıgı ıcınmı senın egonu tatmın etmedıgı ıcınmı laf atamadıgın ıcınmı ben sadece sunu dıyorum baş ortulu bayanlar ciğerdir sen konusanda ciğere uzanamayan kediden hiç bır farkın yoktur . siz baş örtülüler basınızda neyı tasıdıgınızı cok ıyı benımseyın onun degerını cok ıyı bılın bu dunyada olmasada elbet obur dunyada mukavatını goreceksınız.acıklara dıyecek tek bırseyım var sız bu dunyada okuma yasama ozgurlugune sahıp olabılırsınız ama ote tarafta her sac telınız ıcın 70 sene yanacagınız unutmayın.bılıyorum kendıne bak dıyorsunuz sözlümede dıyorum benım sadece uyarmaya hakkım var ıslamıdetde asla baskı yokdur.allaha emanet olun kelimeyi sahadet getırmıs dın kardeşlerim

  16. bizler dindar olanlar aynı aşamalardan geçtik.iman ettik ibadetlerimizi çoğalttık.tebliğler yaptık çalışmalarımız sayesinde birçok inaçsız insan iman etti.islamı yaşıyoruz zannettik ama zamanla bir tarafı yaparken bir tarafı bozmuşuz.dindar kadınlar kadınlığını unutmuşlar.müslüman erkek kendi durumuna göre helal olarak evlenmek niyetiyle kadınlarla konuşamaz hale geldi.hanımefendilik yok zerafet yok kibarlık yok kadın kadın değil tabiki bunların tavırlarından bıkan dindar erkeklerde kadınımsı davranan açık bayanlarla evlenme yoluna gidecekler.böyle olunca hem ağaç gibi duygusuz davranan kendileri evde kalacaklar.zaman geriye dönmez . onu kov bunu kov derken yaşlanıp pörsücekler.öte taraftan da evlendiğimiz çoğu dindar kadın ruh hastası çıktı hayatımızı zehir ettiler.normal yollardan helalle karşılanmayan ihtiyaçlar harama dönecektir.artık kapalı olmak kimseyi kurtaramıyacaktır.çünkü her tarafta göstermelik dindarlık var ama uygulamaya gelince ne ayetler ne hdisler referans alınmıyor.herkes nefsine tapıyor.cemaatlerde aynı iman adını kullanarak para için savaşıyorlar.nasıl oluyorda alimiz diyenler her tarafta sohbetlerde islamın kalesi gibi konuşanlar bir kabalist olan said nursiyi b,r panteist olan m.ibni arabiyi ve kendine mevlana diyen porno sex hikayeler le mesnevisini kuran gibi gösteren bu kafirleri veli allahın dostları gösteriyorlar.said nursinin birinci şua ve sekizinci şua risaleleri tamamen kabalist küfür yorumudur.islami usülde ebcet hesabı ve cifir ile ayetleri yorumlayarak manalarını değiştirmek küfür değilmidir.nasılki yalanlarla insanları güya imana getirdik diyerek şirke buladıysanız bunların sonucuda hayır getirmeyecektir.şimdiden bana sövmeye başladınız sanırım yalana alışmışsınız ya doğrulara dayanamazsınız.yalancılara lanet olsun amin

  17. arif gülyüz Says:

    bu ne kardeşim baş örtüsü bazılarına ba..tıo heralde daracık pantolon kısacıcık süper mini etek giyip gezenlere kimse bisey demiyor neden cünki onlar zewk verşyor da ondan onlara medeni onlar okumuşta ondan onlar görmüş geçirmişte ondan doğru görmüşl geçirmişlerdir ama neleri acaba?Bırakın şu baş örtüsüyle uğraşmayı at gözlüklerini çıkarın hem en güzel kızlar kapalılar hem okuyup bilime destek olan onlar bence en fazla orandda…..

  18. başörtüsü TÜRK miletinin şerefidir bazı yahudi dönmeleri ne kadar ugraşsada o baş örtü kafalarda kalacak

  19. birgariphayat Says:

    Bir kesimin suçunu bütün millete yüklemek acizliğine düşen ve kendini aydın sanan o kadar insan var ki… Herkes kendinden sorumlu.

    Maşallah millet kendi günahlarını bitirmiş başkalarının davramışına laf atar olmuş. Amaç iyiye doğruya iletmek olsa konuşun sonsuza kadar. Ama bir kesimi hedef gösterecekseniz hesabını da verecekseniz. Belki burada olmadı ya bu dünyadan sonrası ???

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: